TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Amusement
Veertien seizoenen lang zong heel Nederland de aanstekelijke tune van Waku waku (maar) mee, binnenkort maakt een nieuwe generatie kennis met het dierenspel.
RTL Boulevard meldt dat productiebedrijf Concept Street, die in 2019 de rechten kocht van de quiz, vergevorderde plannen heeft waar omroepen hopelijk op happen. Eigenaar Roy Aalderink noemt Waku waku een van de sterkste merken van Hilversum, zeker met een up to date versie.
Zo komen in de versie van Aalderink nu ook filmpjes van TikTok en Instagram voorbij, maar de kern van het spel blijft overeind: BN'ers beantwoorden dierenvragen, de winst gaat naar een goed dierendoel en wie een ronde wint, krijgt het welbekende pluche aapje.
In de hoogtijdagen trok Waku waku bij de KRO maar liefst twee miljoen kijkers per week. Presentator Rob Fruithof (foto, links) stond aan de wieg van het succes, in latere jaren namen Sybrand Niessen en Paula Udondek het stokje over.
Carrie ten Napel over de achterliggende gedachte van Scrooge LIVE: 'Schrik ieder jaar weer'
09:53De TV van gisteren: Niels van der Laan en Jeroen Woe laten Even Tot Hier-kijkers met groot vraagteken achter
06:47Vanavond op TV: Scrooge live, Expeditie Robinson, Mean Girls
00:01Advent dag 22 | Geniet van de jubileumeditie van Scrooge Live
23:00Dit zijn de elf potentiële deelnemers van B&B Vol Liefde 2025