Amusement
Doorstart voor klassieke dierenquiz Waku Waku
Jef Willemsen
  ·  Veertien seizoenen lang zong heel Nederland de aanstekelijke tune van Waku waku (maar) mee, binnenkort maakt een nieuwe generatie kennis met het dierenspel.
Up to date
RTL Boulevard meldt dat productiebedrijf Concept Street, die in 2019 de rechten kocht van de quiz, vergevorderde plannen heeft waar omroepen hopelijk op happen. Eigenaar Roy Aalderink noemt Waku waku een van de sterkste merken van Hilversum, zeker met een up to date versie.
Pluche aapjes
Zo komen in de versie van Aalderink nu ook filmpjes van TikTok en Instagram voorbij, maar de kern van het spel blijft overeind: BN'ers beantwoorden dierenvragen, de winst gaat naar een goed dierendoel en wie een ronde wint, krijgt het welbekende pluche aapje.
Twee miljoen
In de hoogtijdagen trok Waku waku bij de KRO maar liefst twee miljoen kijkers per week. Presentator Rob Fruithof (foto, links) stond aan de wieg van het succes, in latere jaren namen Sybrand Niessen en Paula Udondek het stokje over.
Wat je verder niet mag missen
Alle tipsLaatste nieuws van TVgids.nl
Meer nieuws 13:11Dramaserie over Hoe overleef ik-boek in de maak
12:19Reality gameshow Muscles & Brains verhuist naar ander tijdstip
11:02Johnny de Mol krijgt een eigen radioprogramma
10:063FM dj’s Barend, Sophie en Wijnand in Glazen Huis 2024
08:47De TV van gisteren: Nicolette stuurt kandidaat abrupt naar huis in Expeditie Robinson