TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Amusement
Op Radio 1 reageert Jan Slagter op de ophef en de dalende kijkcijfers van zijn nieuwe paradepaardje.
Showcolade krijgt er al sinds de eerste aflevering van langs. Het satirische Even tot hier maakte aan de lopende band grappen over het programma en ook de kijker loopt massaal weg. De show begon rond het miljoen, na drie afleveringen zijn er nog een slordige 500.000 kijkers over. Veel te weinig voor zondagavond 20.30 uur op de grootste publieke zender van het land.
Jan Slagter geeft voor het eerst in de media toe dat Showcolade een misser is. Het is het laagst scorende programma onder 50+'ers in de geschiedenis van de omroep. Bij nader inzien had er beter over de van oorsprong Japanse show nagedacht moeten worden. In Japan is het concept een hit: raad welke voorwerpen van chocolade zijn gemaakt. Maar voor Nederlandse kijkers is het concept toch net even iets te mager.
De baas van @OmroepMAX @Jan_Slagter reageert op kritiek op de spelshow #showcolade. Hij concludeert dat het progamma niet bij MAX past. "Het format is te mager."
Het is niet het einde van de wereld en hij heeft er van geleerd, zegt hij in het Mediaforum @SpraakmakersOp1 pic.twitter.com/Cq0ViwzK5h — NPO Radio 1 (@NPORadio1) May 3, 2021
Slagter benadrukt dat het floppen van Showcolade niet op de conto komt van presentatrice Edsilia Rombley. Ook is hij te spreken over de jury en de chocolatiers die hun kunsten vertonen. Ook de deelnemende BN'ers, zoals Joke Bruijs (foto), valt niets te verwijten.
Partnerbijdrage
Make Up Your Mind 2025: Deze BN’ers strandden net voor de finale in de second-chance show
09:47Maarten van Rossem weet wie zijn opvolger is bij De slimste mens
09:12De TV van gisteren: Only Joling zit Flikken Maastricht op de hielen
08:02MAFS-expert Eveline Stallaart over gepoch Olof: 'Duidelijk wat het onderliggende ding is'
07:31Noa Jacobus onthult geheim van manege stunt GTST: 'We hebben het met twee paarden gedaan'