Nieuws
Gerechtsdeurwaarder en influencers onder de loep in Radar
Jacob-Jan van de Groep
  ·  
©
AVROTROS
Radar signaleert misstanden op alle gebieden waar de consument mee te maken heeft. Het programma van Antoinette Hertsenberg stelt consumentenproblemen aan de kaak, maar probeert bedrijven en instanties ook te bewegen tot een oplossing te komen.
In deze aflevering van Radar gaat het over een brief van de gerechtsdeurwaarder. Je moet binnen veertien dagen honderden euro's betalen aan een bedrijf met een dubieuze reputatie: de Lekdetectiecentrale. En je ligt al weken in de clinch met de Lekdetectiecentrale over hun onterecht verstuurde rekening en als klap op de vuurpijl krijg je dus een gerechtsdeurwaarder op je dak. Moet de deurwaarder, die een beëdigd ambtenaar is, de vordering van zo'n bedrijf niet eerst controleren?
Influencers
De wereld van influencermarketing is de afgelopen jaren gigantisch toegenomen. Via kanalen zoals YouTube, Instagram en Facebook hebben influencers een trouwe schare volgers aan zich gebonden. Producten worden aangesmeerd, zoals frisdrank, gadgets en kleding, soms zelfs zonder aan te geven dat de influencers hier flink voor cashen. Want welke regels gelden eigenlijk voor influencers? Voor de nieuwe rubriek van de Loden Leeuw duikt Fons in de wereld van influencermarketing.
Wat je verder niet mag missen
Alle tipsLaatste nieuws van TVgids.nl
Meer nieuws 13:13Dit moet je weten over het nieuwe SBS6-programma Lotto De Quizmarathon
10:34Valerio Zeno over zijn comeback: 'Ik vind het heel erg geslaagd'
10:17Zo kijk je gratis naar nieuwe afleveringen van Over Mijn Lijk: De Reünie
09:37Zien: de eerste beelden van Het Sinterklaasjournaal met Merel Westrik
09:33De TV van gisteren: Kijkers genieten van nieuw seizoen Hunted, maar missen Marcel van de Ven