TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Televisie
In 1983 zond het Amerikaanse tv-netwerk ABC The Day After uit. In deze tv-film proberen bewoners van Kansas te overleven na een vernietigende kernoorlog.
The Day After was destijds zo controversieel dat adverteerders zich massaal terugtrokken uit de reclameblokken. De bedrijven die het aandurfden om te adverteren - tegen gereduceerd tarief - hadden een koopje, want de film trok zo'n honderd miljoen kijkers en werd een van de best bekeken uitzendingen uit de Amerikaanse geschiedenis.
In de documentaire Television Event onderzoekt Jeff Daniels de impact van de film, die zelfs president Ronald Reagan niet onberoerd liet. Managers van ABC en regisseur Nicholas Meyer vertellen in de documentaire hoe de film tegen alle verwachtingen in tot stand kon komen.
Partnerbijdrage
Dit zijn alle finalisten van Make Up Your Mind 2025
21:43Make Up Your Mind 2025: Deze BN’ers strandden net voor de finale in de second-chance show
09:47Maarten van Rossem weet wie zijn opvolger is bij De slimste mens
09:12De TV van gisteren: Only Joling zit Flikken Maastricht op de hielen
08:02MAFS-expert Eveline Stallaart over gepoch Olof: 'Duidelijk wat het onderliggende ding is'