Televisie
De impact van de Amerikaanse film The Day After
Janine van Rooden
  ·    ·  
LAATSTE UPDATE: 07-06-23 12:26
In 1983 zond het Amerikaanse tv-netwerk ABC The Day After uit. In deze tv-film proberen bewoners van Kansas te overleven na een vernietigende kernoorlog.
The Day After
The Day After was destijds zo controversieel dat adverteerders zich massaal terugtrokken uit de reclameblokken. De bedrijven die het aandurfden om te adverteren - tegen gereduceerd tarief - hadden een koopje, want de film trok zo'n honderd miljoen kijkers en werd een van de best bekeken uitzendingen uit de Amerikaanse geschiedenis.
Documentaire
In de documentaire Television Event onderzoekt Jeff Daniels de impact van de film, die zelfs president Ronald Reagan niet onberoerd liet. Managers van ABC en regisseur Nicholas Meyer vertellen in de documentaire hoe de film tegen alle verwachtingen in tot stand kon komen.
Terugkijken  ·  Streamen  ·  Vooruitkijken
Ontdek hier wanneer 2Doc: Television event op tv is of waar je het kunt streamen. KLIK HIERWat je verder niet mag missen
Alle tipsLaatste nieuws van TVgids.nl
Meer nieuws 08:22De TV van gisteren: 1,98 miljoen kijkers zien intocht inclusief Tour de Sinterklaas
06:47Vanavond op TV: Krabbé zoekt Matisse, SEAL team, Nutty Professor II: The Klumps
13:40Zo nam Malou Petter afscheid van het NOS Journaal
13:31Gisteren in Het Sinterklaasjournaal: Burgemeester is foetsie en hoe ziek is Sinterklaas?
09:52De TV van gisteren: The Masked Singer soeverein uit de startblokken