Televisie
NPO krijgt boete na uitzenden reclames tijdens Op Zoek Naar Maria
Esther Hut
  ·  De NPO heeft een boete ontvangen van 51.000 euro voor het uitzenden van reclames tijdens het programma Op Zoek Naar Maria. Dat heeft het Commissariaat voor de Media bekendgemaakt.
De boete volgt bijna een jaar na de uitzending. In Op Zoek Naar Maria deden verschillende kandidaten een gooi om de hoofdrol te bemachtigen in de musical The Sound of Music. Tussen de optredens van de kandidaten en de uitslag aan het eind zond de NPO reclames uit. En dat mag juist niet.
Geen onderbrekingen
Volgens het Commissariaat voor de Media mogen programma’s van de publieke omroep niet onderbroken worden door reclames, omdat dat in strijd is met de Mediawet. En dat is de NPO dus duur komen te staan.
Andere oplossing
In het verleden zond de NPO geen reclames uit tijdens verschillende edities van Op Zoek Naar. Dat losten ze toen op door de zogeheten 'sing off' los te koppelen van het programma en voor de uitslag nog een ander programma uit te zenden. Deze constructie mag dan weer wel van het Commissariaat.
Wat je verder niet mag missen
Alle tipsPartnerbijdrage
De indringende dramaserie De Toeslagenaffaire is nu te zien op NPO Start
Het toeslagenschandaal ontwrichtte de afgelopen jaren de levens van heel veel gedupeerde families. Over dit enorme drama is een driedelige Nederlandse serie gemaakt die je nu kunt zien bij NPO Start.Laatste nieuws van TVgids.nl
Meer nieuws 14:05Wie is De Struisvogel in The Masked Singer 2024?
13:52Wie vermomt zich als De Mammoet in The Masked Singer 2024?
13:27Huub Stapel vanaf januari langs de Schelde
12:27Ingmar blikt terug op twee jaar Steef in GTST: 'Voor het eerst met ontbloot bovenlijf op TV was wel een ding'
10:49‘Zwaarste reality avontuur ooit’ Alone is nu te zien op Videoland