TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Nieuws
Cambridge Analytica gaf in 2016 Donald Trump een zet in de richting van het Amerikaanse presidentschap. Het bedrijf onderwierp informatie van Facebook aan een grondige analyse en gebruikte de resultaten van dat onderzoek voor strategisch campagneadvies. Pointer laat zien dat dit ‘data-driven campaigning’ inmiddels gemeengoed is geworden bij verkiezingen, in de VS maar ook daarbuiten.
Als partijen hun potentiële kiezers kennen, kunnen ze hun campagnes daar haarfijn op instellen. het is alleen de vraag of die kiezers wel willen dat hun privégegevens hiervoor worden gebruikt. Hoe zit het met de privacy? Pointer laat zien hoe databedrijven te werk gaan en wat de keerzijde van hun onderzoek is. Cambridge Analytica ging na een datalek in 2018 overigens failliet.
Carrie ten Napel over de achterliggende gedachte van Scrooge LIVE: 'Schrik ieder jaar weer'
09:53De TV van gisteren: Niels van der Laan en Jeroen Woe laten Even Tot Hier-kijkers met groot vraagteken achter
06:47Vanavond op TV: Scrooge live, Expeditie Robinson, Mean Girls
00:01Advent dag 22 | Geniet van de jubileumeditie van Scrooge Live
23:00Dit zijn de elf potentiële deelnemers van B&B Vol Liefde 2025