Nieuws
Hoe werkt de marketing van kledingfabrikanten?
Jacob-Jan van de Groep
  ·    ·  
LAATSTE UPDATE: 25-08-21 15:38
Shoppen, shoppen en nog eens shoppen: mensen blijven maar nieuwe kleding kopen, ook als ze al ruim voldoende hebben. Geraffineerde marketingtrucs van (online)kledingwinkels zorgen ervoor dat de verleiding enorm is. Zembla onderzoekt welke middelen bedrijven inzetten om zoveel mogelijk kleding aan de man te brengen. Winkelketens gebruiken influencers om jongeren via sociale media te verleiden aankopen te doen. En natuurlijk is er de klantenkaart, waarmee een bedrijf een zeer gedetailleerd klantprofiel maakt en daar de marketingtechnieken op afstemt. Het gaat zelfs zo ver dat kledingmerken studies van gedragswetenschappers gebruiken om mensen meer spullen te laten kopen. En met succes: kleding is online nog altijd met afstand het meest bestelde product.
Wat je verder niet mag missen
Alle tipsPartnerbijdrage
De indringende dramaserie De Toeslagenaffaire is nu te zien op NPO Start
Het toeslagenschandaal ontwrichtte de afgelopen jaren de levens van heel veel gedupeerde families. Over dit enorme drama is een driedelige Nederlandse serie gemaakt die je nu kunt zien bij NPO Start.Laatste nieuws van TVgids.nl
Meer nieuws 14:54Welke BN'er is de Vampier in The Masked Singer 2024?
14:23Welke BN'er gaat er schuil in het pak van de Zure Bom in The Masked Singer 2024?
14:05Wie is De Struisvogel in The Masked Singer 2024?
13:52Wie vermomt zich als De Mammoet in The Masked Singer 2024?
13:27Huub Stapel vanaf januari langs de Schelde