Serie
NPO komt met een nieuwe televisieserie: De Joodse Raad
Esther Hut
  ·  Dat de NPO de afgelopen jaren heel wat succesvolle series heeft gebracht is duidelijk. En na het succes van De Stamhouder is er nu een nieuwe oorlogsserie in de maak over de Joodse Raad.
De serie wordt geproduceerd door Levitate Film, dat eerder al de bioscoophit De Slag om de Schelde maakte.
David Cohen
De vijfdelige serie is gebaseerd op het waargebeurde verhaal en het boek De Joodsche Raad, het drama van Abraham Asscher en David Cohen van journalist Hans Knoop uit 1983. Het verhaal wordt verteld door de ogen van David Cohen. Hij was de voorzitter van de Joodse Raad.
“In de serie worden de onvoorstelbare dilemma's waar de Duitse overheerser de Joodse gemeenschap voor stelde in beeld gebracht”, aldus de producent.
Opnames zijn begonnen
De opnames voor de serie zijn inmiddels begonnen, maar wie we precies gaan zien in de hoofdrollen is nog niet bekend. Het scenario is geschreven door Roos Ouwehand die ook aan Oogappels meewerkte en Paul Jan Nelissen. Hij is verantwoordelijk voor Van God los en Oorlogswinter. De regie is in handen van Paula van der Oest, Matthijs van Heijningen jr. en Alain de Levita.
Wanneer we de serie precies kunnen zien is nog niet duidelijk, maar de verwachting is 2024.
Wat je verder niet mag missen
Alle tipsPartnerbijdrage
De indringende dramaserie De Toeslagenaffaire is nu te zien op NPO Start
Het toeslagenschandaal ontwrichtte de afgelopen jaren de levens van heel veel gedupeerde families. Over dit enorme drama is een driedelige Nederlandse serie gemaakt die je nu kunt zien bij NPO Start.Laatste nieuws van TVgids.nl
Meer nieuws 22:23Kijkers spuwen vuur en zijn onder de indruk van De Toeslagenaffaire
16:17Jaap Reesema heeft al heel wat mooie Eurovisie-inzendingen gehoord: 'Er zitten supervette dingen tussen'
16:05Big Brother 2025 krijgt geen liveshow meer op zaterdag
11:31Over Mijn Lijk: De Reünie binnenkort alsnog op televisie te zien
10:00Iliass Ojja kijkt niet naar kijkcijfers De Toeslagenaffaire: 'Hoop vooral dat kijkers zich bewuster worden'