TVgids.nl
Klik op 'toestaan' om meldingen van TVgids.nl te ontvangen.
Amusement
Veertien seizoenen lang zong heel Nederland de aanstekelijke tune van Waku waku (maar) mee, binnenkort maakt een nieuwe generatie kennis met het dierenspel.
RTL Boulevard meldt dat productiebedrijf Concept Street, die in 2019 de rechten kocht van de quiz, vergevorderde plannen heeft waar omroepen hopelijk op happen. Eigenaar Roy Aalderink noemt Waku waku een van de sterkste merken van Hilversum, zeker met een up to date versie.
Zo komen in de versie van Aalderink nu ook filmpjes van TikTok en Instagram voorbij, maar de kern van het spel blijft overeind: BN'ers beantwoorden dierenvragen, de winst gaat naar een goed dierendoel en wie een ronde wint, krijgt het welbekende pluche aapje.
In de hoogtijdagen trok Waku waku bij de KRO maar liefst twee miljoen kijkers per week. Presentator Rob Fruithof (foto, links) stond aan de wieg van het succes, in latere jaren namen Sybrand Niessen en Paula Udondek het stokje over.
Dit programma vervangt Chateau Meiland: La Dolce Vita op SBS6
11:09Alles over de Gouden Televizier-Ring verkiezing 2025
10:23GTST gaat dit jaar langer door dan verwacht
10:15Heleen van Royen gaat met BN'ers in gesprek over hun seksleven in Net5-programma Lieve Heleen
09:13Drielingenprogramma Meer dan Verwacht krijgt online spin-off