Nieuws
Hoe werkt de marketing van kledingfabrikanten?
Jacob-Jan van de Groep
  ·    ·  
LAATSTE UPDATE: 25-08-21 15:38
Shoppen, shoppen en nog eens shoppen: mensen blijven maar nieuwe kleding kopen, ook als ze al ruim voldoende hebben. Geraffineerde marketingtrucs van (online)kledingwinkels zorgen ervoor dat de verleiding enorm is. Zembla onderzoekt welke middelen bedrijven inzetten om zoveel mogelijk kleding aan de man te brengen. Winkelketens gebruiken influencers om jongeren via sociale media te verleiden aankopen te doen. En natuurlijk is er de klantenkaart, waarmee een bedrijf een zeer gedetailleerd klantprofiel maakt en daar de marketingtechnieken op afstemt. Het gaat zelfs zo ver dat kledingmerken studies van gedragswetenschappers gebruiken om mensen meer spullen te laten kopen. En met succes: kleding is online nog altijd met afstand het meest bestelde product.
Wat je verder niet mag missen
Alle tipsLaatste nieuws van TVgids.nl
Meer nieuws 20:45Welke BN'er is de Vampier in The Masked Singer 2024?
20:10Wie vermomt zich als De Mammoet in The Masked Singer 2024?
19:31Documentaireserie over André Hazes op komst bij de publieke omroep
18:25Videoland stilt het gemis van Mocro Maffia-kijkers
18:09De Kwis met Ballen keert terug op televisie