Hier vind je een overzicht van antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Dan helpen we je graag verder. Neem in dat geval contact met ons op via het contactformulier.
Hoe maak ik een account aan?
Klik op ‘mijngids’ en daarna op de optie ‘nieuw account maken’. Vul je naam in, laat je e-mailadres achter en kies een wachtwoord. Hierna sturen we je een activatielink naar het door jou opgegeven e-mailadres. Klik op deze mail om je e-mailadres te bevestigen op ‘activeer account’.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
Ga naar ‘mijngids’ en klik op ‘inloggen’. Vul je e-mailadres in en ga door. Hierna krijg je de optie om je wachtwoord in te vullen en daar onder staat ‘wachtwoord vergeten’. Daar klik je op. Vul nogmaals je e-mailadres in en we sturen je een e-mail waarmee jij je wachtwoord kunt resetten. Klik op de link in de mail en kies een nieuw wachtwoord.
Hoe wijzig ik mijn zendervoorkeuren en -volgorde?
Ga naar ‘mijngids’, klik op ‘instellingen’ en ga naar ‘zendervoorkeuren’. Nu kun je de zenders aanvinken die jij wilt zien. Bovenaan is een menu te vinden waarin een aantal handige voorinstellingen te vinden zijn. Als je dit vanuit de app wil doen, klik je op ‘mijngids’ en daarna op ‘persoonlijke instellingen’. Om gebruik te maken van deze functie heb je een TVgids.nl-account nodig. Account aanmaken? Check de eerste vraag!
Hoe meld ik me aan voor de nieuwsbrief?
Leuk dat je onze nieuwsbrief wil ontvangen! Ga naar TVgids.nl, scroll door naar onderen en laat je e-mailadres achter bij ‘Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief’. Je ziet ons wel verschijnen in je mailbox!
Hoe meld ik me af voor de nieuwsbrief?
Jammer dat je ons gaat verlaten. Zoek in je mailbox naar een van onze nieuwsbrieven en klik onderaan de nieuwsbrief op ‘afmelden’. Het kan een paar uur duren voordat deze wijziging verwerkt is, waardoor het mogelijk is dat we je nog een laatste mail sturen.
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Log in op je account. Klik op ‘mijngids’, klik daarna op ‘instellingen’ en ga naar ‘mijn account’. Hier zie je de optie om je wachtwoord te wijzigen. Vul je huidige wachtwoord in, kies een nieuw wachtwoord en herhaal je nieuwe wachtwoord. Als je dit vanuit de app wil doen, klik je op ‘mijngids’, daarna op ‘persoonlijke instellingen’ en vervolgens op ‘mijn account’.
Hoe stel ik een herinnering voor een programma?
Ga naar de tv gids, de homepage of een andere lijst, zoek het programma dat je niet wil missen en klik op de knop 'Voeg toe aan MijnGids'. Je krijgt dan 30 minuten van tevoren een melding zodat jij op tijd voor de televisie kunt gaan zitten. Om gebruik te maken van deze functie heb je een TVgids.nl-account nodig. Account aanmaken? Check de eerste vraag! Je kunt instellen hoe en wanneer je de melding ontvangt via 'mijngids', 'instellingen' en dan onder 'berichtgeving'.
Gaat TVgids.nl ook over de inhoud van televisieprogramma’s?
Nee, wij geven alleen informatie over de programma’s, maar wij maken zelf geen programma’s. Als je en inhoudelijke vraag hebt, kun je dus het best even contact opnemen met de publieksservice van de betreffende omroep/zender die het programma maakt.
Ik wil me graag aanmelden voor een televisieprogramma, waar kan dat?
Niet bij ons helaas. Hoewel wij soms nieuwtjes brengen over televisieprogramma’s waarvoor kandidaten worden gezocht, kun je je niet bij ons opgeven voor programma’s, omdat wij zelf geen programma’s maken. Je kunt het beste even contact opnemen met de publieksservice van de betreffende omroep/zender die het programma maakt.
Heeft TVgids.nl ook een papieren TVgids?
TVgids.nl is een gratis online televisiegids en we hebben ook een app die je gratis kunt downloaden. We bezorgen dus geen papieren gids aan huis. Mocht je vragen hebben over bezorging, abonnementen of andere zaken van een papieren televisiegids, dan raden wij je aan contact op te nemen met de klantenservice van de desbetreffende gids waar je een abonnement op hebt.
Waarom staat er reclame op TVgids.nl?
Omdat TVgids.nl gratis is voor jou. Maar alle tv-tips moeten worden geschreven en als er iets op de site niet werkt dan moeten we dat oplossen. Daar zijn mensen voor nodig en dat kost geld. Dankzij de reclames kun jij gratis op de hoogte blijven van een actuele programmering en nieuwtjes!
Er staat een fout in de programmering. Hoe komt dat?
Sorry dat we een foutje hebben gemaakt, vervelend! Fouten in onze programmering worden meestal veroorzaakt door last minute wijzigingen die nog niet bij ons gemeld en verwerkt zijn. Vooral rondom live-programma’s is het mogelijk dat tijdstippen of informatie een keer niet juist zijn. Wij krijgen de informatie van de omroepen en zenders en we doen er alles aan om de gegevens up-to-date en correct te houden.
Is je vraag nog niet beantwoord, dan helpen wij je graag verder. Neem contact met ons op via het contactformulier.